MIRAI STUDIO. ARCHITEKTURA WNĘTRZ.

Działamy na terenie całej Polski, głównie w Krakowie, Warszawie i Zakopanem, ale dla ciekawego projektu pojedziemy nawet na koniec świata ;)

zadzwoń do nas: +48 790 30 30 55
napisz do nas / email us / напишите нам / お問い合わせ: studio@miraistudio.pl



NAJCZĘSCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Kiedy najlepiej rozpocząć współpracę z architektem wnętrz?

Im wcześniej tym lepiej :) Jeśli budynek jest dopiero na etapie projektowania lub we wczesnym stadium budowy, przygotowanie projektu wnętrz pomoże uniknąć późniejszych problemów, przeróbek i kompromisów. W przypadku zakupu gotowej nieruchomości możemy pomóc już na etapie wyboru - przeanalizujemy, który lokal będzie korzystniej usytuowany, bardziej ustawny, funkcjonalny i dopasowany do potrzeb domowników. Najlepiej też zacząć pracę nad projektem jeszcze przed odbiorem nieruchomości, dzięki czemu w momencie otrzymania kluczy Inwestor może od razu przystapić do realizacji.

Ile kosztuje projekt wnętrz domu / mieszkania?

Każdy projekt wyceniamy indywidualnie. Prosimy o przysłanie na adres e-mail: studio@miraistudio.pl zapytania zawierającego krótki opis planowanej inwestycji, jej lokalizację, aktualny stan (w trakcie budowy, stan deweloperski, do remontu) oraz rzut lub opis zawierający ilość, rodzaj i metraż pomieszczeń, które mamy zaprojektować. W przypadku pomieszczeń pod skosami bierzemy pod uwagę metraż liczony po podłodze - przestrzeń pod skosami bywa liczona jako "nieużytkowa", jednak zawsze wymaga naszej uwagi i uwzględnienia w projekcie.

Ile trwa przygotowanie projektu i jego realizacja?

W zależności od wielkości inwestycji oraz ilości i rodzaju projektowanych pomieszczeń proces przygotowania projektu może trwać od kilku tygodni do kilku miesięcy. W ofercie dotyczącej konkretnej inwestycji podajemy orientacyjny czas przygotowania projektu i pracy nad poszczególnymi etapami, należy jednak pamiętać, że jest on w dużej mierze zależny od ilości zmian i szybkości z jaką podejmowane będą decyzje.

Jak wygląda proces pracy nad projektem?

POCZĄTEK  ―――  POZNAJMY SIĘ

Pierwszym i zarazem najważniejszym etapem jest dla nas poznanie Inwestora - jego potrzeb, przyzwyczajeń, założeń i marzeń dotyczących przyszłego wnętrza. W trakcie spotkania rozmawiamy o stylistyce, kolorach, materiałach, ale też o terminach i budżecie, który Inwestor planuje przeznaczyć na realizację. Szczegółowy wywiad pozwala nam tworzyć wnętrza dopasowane do potrzeb i możliwości Klienta.

ETAP I  ―――  PROJEKT FUNKCJONALNY

Przed rozpoczęciem pracy nad projektem funkcjonalnym wykonujemy inwentaryzację wnętrza, która obejmuje dokładne pomiary i dokumentację fotograficzną. Jeśli inwestycja jest na etapie uniemożliwiającym wykonanie inwentaryzacji, pracę zaczynamy na materiałach przekazanych przez Inwestora (projekt budowlany, rzut od dewelopera), a inwentaryzację wykonujemy kiedy tylko jest to możliwe - najpóźniej przed przystąpieniem do pracy nad projektem wykonawczym.

Pracując nad projektem funkcjonalnym analizujemy tryb życia oraz potrzeby domowników. Tworzymy architekturę wnętrza - zastanawiamy się co można poprawić w układzie pomieszczeń, jak funkcjonalnie wykorzystać dostępną przestrzeń i dopasowć ją do wymagań uzytkowników, gdzie mają znajdować się poszczególne strefy, jak wygospodarować odpowiednią ilość miejsca do przechowywania i rozmieścić meble. Zazwyczaj przygotowujemy 2 propozycje układu funkcjonalnego w formie szczegółowych rzutów, na podstawie których po rozmowie z Inwestorem powstaje wersja finalna będąca bazą do dalszej pracy nad projektem.

ETAP II  ―――  PROJEKT KONCEPCYJNY

Po uzgodnieniu finalnej wersji układu funkcjonalnego przechodzimy do pracy nad wizualizacją, która ma pokazać jak będzie wyglądać zrealizowana inwestycja. Na tym etapie dobieramy konkretną kolorystykę, materiały, meble, oświetlenie oraz elementy dekoracyjne. Jest to nabardziej praco- i czasochłonny etap w całym projekcie.

ETAP III  ―――  PROJEKT WYKONAWCZY

Po zaakceptowaniu wizualizacji przechodzimy do przygotowania szczegółowego projektu wykonawczego, który zawiera wszystkie rysunki niezbędne do realizacji projektu. Dobrze przygotowana dokumentacja zapewnia płynniejszą współpracę z ekipami budowlanymi, instalatorami i wykonawcami mebli, dzięki czemu można lepiej zaplanować wszystkie prace i zminimalizować ryzyko przykrych niespodzianek. W ten sposób oszczędzamy czas i pieniądze Inwestora.

ETAP IV  ―――  ZESTAWIENIE MATERIAŁÓW I ELEMENTÓW WYPOSAŻENIA

Etap III i IV częściowo nakładają się na siebie - pracę nad kosztorysem zaczynamy równocześnie z przygotowaniem rysunków, ale do uzyskania wycen niektórych elementów (np. mebli na zamówienie) musimy mieć przygotowaną dokładną dokumentację. Finalnie Inwestor otrzymuje od nas pełne zestawienie materiałów i elementów wyposażenia wraz z potrzebną ilością, orientacyjną ceną i danymi wykonawców lub sklepów, w których może dokonać zakupu. Całość dostępna jest w formie tabeli online, co pozwala na bieżąco aktualizować status zamówień i nadzorować budżet.

ETAP V  ―――  WSPARCIE NA ETAPIE REALIZACJI

Na etapie realizacji oferujemy dwie formy współpracy - ustalane w miarę potrzeb spotkania konsultacyjne na budowie lub pełne zastępstwo inwestycyjne. Wsparcie na etapie realizacji jest opcjonalne, ale zawsze polecamy przynajmniej jedno spotkanie z ekipą na budowie w celu omówienia projektu. Nasi najbardziej wymagający klienci powierzali nam pieczę nad całością prac włącznie z podpisywaniem umów, zamówieniami i płatnościami. Po skończeniu realizacji przekazywaliśmy Inwestorom klucze do w pełni wykończonych, umeblowanych i wyposażonych apartamentów. Można od razu wziąć kąpiel z widokiem na Tatry i napić się szampana ;)

Gdzie mogę kupić produkt użyty w Państwa projekcie? Czy możecie podać nazwę / producenta / model?

Pytanie, które nieustannie się powtarza i na które z zasady nie odpowiadamy. Poświęcamy bardzo dużo czasu na śledzenie rynku, nowości technologicznych, szkolenia produktowe oraz wyszukiwanie ciekawych elementów wyposażenia wnętrz i jest to wiedza, którą dzielimy się wyłącznie z naszymi Klientami.